Det ska göras en bedömning i varuhuset, checklista:
- Returvaran skall vara rengjord. Ej rengjord vara kommer returneras utan åtgärd
- Pump där motorn går, men ej pumpar, är vanligtvis rotorfel. Går ej på reklamation. Ny rotor beställs som reservdel
- Lyser inte UV lampa skall först lampan bytas innan ev. retur görs.
- E-mail: info@pondteam.se
- Telefon: 040-6444870
Kontakta oss för att få ett reklamationsnummer, och kom ihåg att få en kopia av kundens kassakvitto. Finns inte dessa saker på “Retur reklamationen”, kommer den inte att godkännas.
Lägg ev. Kassakvitto på
retur reklamationen när
du tar ett foto av den.
Reklamationshantering Plantasjen
- OBS har en plastdetalj skadats eller gått sönder skall det ej lämnas ut en ny komplett vara.
Ny plastdetalj beställs från PondTeam.
Returreklamation skall skickas in snarast vid byte av vara.
Innan du ringer eller mailar tänk på följande
- Vid reklamationer – skall alltid PondTeam kontaktas innan kunden ersätts.
Kontakt kan ske via mail info@pondteam.se eller telefon 040-6444870.
Besked lämnas om varan skall bytas direkt, eller skickas till Pondteam för reparation. - Vid retur till PondTeam skall kopia på kvitto och felbeskrivning medfölja.
Varan skall returneras med reperationssedel.
OBSERVERA Söndriga kartonger eller saknade delar är ingen godtagbar reklamationsanledning. Vi hjälper gärna till att ersätta saknade delar eller skickar nya kartonger.